Aktualności › Białystok – podsumowanie akcji „Zentiva – Zmieniamy Przyzwyczajenia”

Ruszyła kampania społeczna „Zentiva – Zmieniamy Przyzwyczajenia”, której celem jest zmiana nawyków polskiego społeczeństwa i zachęcenie Polaków do wykonywania badań profilaktycznych. Pierwsza akcja odbyła się w Białymstoku w dniach 9-10 czerwca. Jakie są wnioski z badań w Białymstoku i jak wygląda stan zdrowia jego mieszkańców?

W dniach 9-10 czerwca w Białymstoku mieszkańcy mieli możliwość wykonania badań profilaktycznych, takich jak: EKG serca, pomiar ciśnienia, saturacja krwi, analiza BMI. W mobilnym punkcie diagnostycznym dyżurował lekarz specjalista (kardiolog), który omawiał z pacjentami wyniki przeprowadzonych badań pod kątem diagnostyki chorób serca.

Podczas dwudniowej akcji badań w Białymstoku personel kampanii społecznej „Zentiva – Zmieniamy Przyzwyczajenia” przebadał ponad 215 osób. Duże zainteresowanie mieszkańców świadczy o silnej potrzebie realizacji badań profilaktycznych, do których dostęp w czasie pandemii koronawirusa był utrudniony.

Opracowane na podstawie akcji dane wskazują, że najpoważniejszym problemem uczestników akcji jest podwyższone BMI, które niejednokrotnie świadczy o nadwadze lub otyłości. Może to skutkować chorobami układu krążenia, takimi jak hipercholesterolemia, nadciśnienie tętnicze i miażdżyca, cukrzycą czy chorobami układu kostnego (w szczególności choroba zwyrodnieniowa stawów). Ponadto u 20% uczestników badań wyniki EKG nie były poprawne. Część osób została skierowana na dalsze konsultacje. Dzięki broszurze, udostępnianej każdemu pacjentowi, białostoczanie mogli dowiedzieć się, jakie nawyki mogą wprowadzić do swojego codziennego życia, aby zmniejszyć ryzyko chorób serca czy schorzeń reumatologicznych, coraz częstszych w naszym społeczeństwie. Dane Narodowego Funduszu Zdrowia wskazują, że w Polsce w 2018 roku 9,9 mln Polaków chorowało na nadciśnienie tętnicze.

– „Wnioski z badań przeprowadzonych w Białymstoku wskazują na to, że Polacy zaniedbali regularne wizyty u lekarza specjalisty i wykonywanie badań profilaktycznych. Co czwarty pacjent wymagał konsultacji z lekarzem, omawiającym na miejscu wyniki badań. Jako kardiolog chciałbym szczególnie podkreślić, jak ważne jest regularne mierzenie ciśnienia oraz wykonywanie EKG serca. Taka akcja bezpłatnych badań profilaktycznych jest niezwykle potrzebna Polakom, zwłaszcza w czasie pandemii koronawirusa, gdzie dostęp do lekarza jest utrudniony” komentuje prof. dr hab. n. med. Piotr Jankowski z Instytutu Kardiologii Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum.

Kampania społeczna „Zentiva – Zmieniamy Przyzwyczajenia” wychodzi naprzeciw potrzebie edukacji
i diagnostyki polskiego społeczeństwa. W okresie od czerwca do września mobilny punkt diagnostyczny odwiedzi 23 miasta w Polsce. Każdy miesiąc poświęcony będzie edukacji w czterech

obszarach profilaktyki zdrowotnej. W czerwcu realizowane będą bezpłatne badania z zakresu kardiologii, w lipcu – urologii, sierpniu – reumatologii, a we wrześniu związane z chorobą Alzheimera. Podczas każdej akcji pacjenci będą mogli skonsultować się z lekarzem specjalistą.

Mapę dokładnych terminów i przystanków mobilnego punktu diagnostycznego w kolejnych miastach można śledzić na stronie www.zmieniamyprzyzwyczajenia.pl.

O firmie Zentiva

Zentiva jest producentem wysokiej jakości leków w przystępnej cenie, które trafiają do pacjentów w Europie i poza nią. Firma zatrudnia 4,5 tys. pracowników i ma sieć zakładów produkcyjnych, w tym flagowe fabryki w Pradze, Bukareszcie i Ankleshwar. Zentiva pragnie być liderem markowych i generycznych leków w Europie, by w ten sposób lepiej zaspokajać codzienne potrzeby zdrowotne pacjentów.

Dążymy do tego, by opieka zdrowotna stała się prawem, a nie przywilejem. Ludzie szczególnie w dzisiejszych czasach potrzebują dostępu do dobrej jakości leków i opieki zdrowotnej w przystępnej cenie. Współpracujemy z lekarzami, farmaceutami, hurtowniami, organami regulacyjnymi i władzami, by wspólnie tworzyć najlepsze rozwiązania problemów życia codziennego.

Więcej informacji o firmie znajduje się na www.zentiva.pl i www.zentiva.com

13563