Aktualności › Olsztyn – podsumowanie akcji „Zentiva – Zmieniamy Przyzwyczajenia”

Trwa kampania społeczna „Zentiva – Zmieniamy Przyzwyczajenia”, której celem jest zmiana nawyków polskiego społeczeństwa i zachęcenie Polaków do wykonywania badań profilaktycznych. Kolejna akcja odbyła się w Olsztynie 21 lipca. Jakie są wnioski z badań w Olsztynie i jak wygląda stan zdrowia ich mieszkańców?

21 lipca w Olsztynie każda dorosła osoba mogła wykonać badania profilaktyczne, takie jak: EKG serca, pomiar ciśnienia, saturację krwi, analiza BMI, a także wypełnić kwestionariusz ankiety dotyczący objawów nietrzymania moczu. W mobilnym punkcie diagnostycznym dyżurował lekarz specjalista (urolog), który omawiał z pacjentami wyniki przeprowadzonych badań pod kątem diagnostyki chorób urologicznych.

Podczas akcji badań w Olsztynie personel kampanii społecznej „Zentiva – Zmieniamy Przyzwyczajenia” przebadał ponad 110 osób. Duże zainteresowanie świadczy o silnej potrzebie realizacji badań profilaktycznych, do których dostęp w czasie pandemii koronawirusa był utrudniony.

Opracowane na podstawie akcji dane wskazują, że poważnym problemem uczestników badań jest podwyższone BMI. Wyniki 63% osób w Olsztynie świadczą o nadwadze lub otyłości. Może to skutkować nie tylko chorobami układu krążenia, ale również w znaczący sposób wpłynąć na rozwój schorzeń urologiczno-ginekologicznych. Problemem okazała się również kwestia nietrzymania moczu. W Olsztynie 33% osób kwalifikowało się do konsultacji z urologiem. Dzięki broszurze udostępnianej każdemu pacjentowi mieszkańcy mogli dowiedzieć się, jakie nawyki mogą wprowadzić do swojego codziennego życia, aby zmniejszyć ryzyko choroby nietrzymania moczu, coraz częściej występującej w naszym społeczeństwie. Dane Narodowego Funduszu Zdrowia wskazują, że w Polsce w 2018 roku ponad 2 mln Polaków zmagało się z problemem nietrzymania moczu.

Wnioski z badań przeprowadzonych w Olsztynie wskazują na to, że Polacy zaniedbali regularne wizyty u lekarza specjalisty i wykonywanie badań profilaktycznych. Co trzeci badany wymagał konsultacji z lekarzem, omawiającym na miejscu wyniki badań. Jako ginekolog chciałabym szczególnie podkreślić, jak ważne są regularne badania. O problemie nietrzymania moczu trzeba rozmawiać. Pamiętajmy, że jest to choroba, którą można leczyć – niezależnie od wieku i typu nietrzymania moczu. Taka akcja bezpłatnych badań profilaktycznych jest niezwykle potrzebna Polakom, zwłaszcza w czasie pandemii koronawirusa, kiedy dostęp do lekarza jest utrudniony – komentuje prof. dr hab. n. med. Ewa Barcz z Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego w Warszawie.

Kampania społeczna „Zentiva – Zmieniamy Przyzwyczajenia” wychodzi naprzeciw potrzebie edukacji
i diagnostyki polskiego społeczeństwa. W okresie od czerwca do września mobilny punkt diagnostyczny odwiedzi 23 miasta w Polsce. Każdy miesiąc poświęcony jest edukacji w czterech
obszarach profilaktyki zdrowotnej. W czerwcu realizowane były bezpłatne badania z zakresu kardiologii, lipiec jest miesiącem urologicznym, sierpień będzie poświęcony reumatologii, a wrzesień chorobie Alzheimera. Podczas każdej akcji pacjenci mogą skonsultować się z danym lekarzem specjalistą.

Mapę dokładnych terminów i przystanków mobilnego punktu diagnostycznego w kolejnych miastach można śledzić na stronie www.zmieniamyprzyzwyczajenia.pl.

O firmie Zentiva

Zentiva jest producentem wysokiej jakości leków w przystępnej cenie, które trafiają do pacjentów w Europie i poza nią. Firma zatrudnia 4,5 tys. pracowników i ma sieć zakładów produkcyjnych, w tym flagowe fabryki w Pradze, Bukareszcie i Ankleshwar. Zentiva pragnie być liderem markowych i generycznych leków w Europie, by w ten sposób lepiej zaspokajać codzienne potrzeby zdrowotne pacjentów.

Dążymy do tego, by opieka zdrowotna stała się prawem, a nie przywilejem. Ludzie szczególnie w dzisiejszych czasach potrzebują dostępu do dobrej jakości leków i opieki zdrowotnej w przystępnej cenie. Współpracujemy z lekarzami, farmaceutami, hurtowniami, organami regulacyjnymi i władzami, by wspólnie tworzyć najlepsze rozwiązania problemów życia codziennego.

Więcej informacji o firmie znajduje się na www.zentiva.pl i www.zentiva.com

13563