Aktualności › Lipiec 2021 › Poznań – podsumowanie akcji „Zentiva – Zmieniamy Przyzwyczajenia”
Trwa kampania społeczna „Zentiva – Zmieniamy Przyzwyczajenia”, której celem jest zmiana nawyków polskiego społeczeństwa i zachęcenie Polaków do wykonywania badań profilaktycznych. Kolejna akcja odbyła się w Poznaniu 14 lipca. Jakie są wnioski z badań w Poznaniu i jak wygląda stan zdrowia ich mieszkańców?
14 lipca w Poznaniu każda dorosła osoba mogła wykonać badania profilaktyczne, takie jak: EKG serca, pomiar ciśnienia, saturację krwi, analiza BMI, a także wypełnić kwestionariusz ankiety dotyczący objawów nietrzymania moczu. W mobilnym punkcie diagnostycznym dyżurował lekarz specjalista (urolog), który omawiał z pacjentami wyniki przeprowadzonych badań pod kątem diagnostyki chorób urologicznych.
Podczas akcji badań w Poznaniu personel kampanii społecznej „Zentiva – Zmieniamy Przyzwyczajenia” przebadał ponad 120 osób. Duże zainteresowanie świadczy o silnej potrzebie realizacji badań profilaktycznych, do których dostęp w czasie pandemii koronawirusa był utrudniony.
Opracowane na podstawie akcji dane wskazują, że poważnym problemem uczestników badań jest podwyższone BMI. Wyniki 54% osób w Poznaniu świadczą o nadwadze lub otyłości. Może to skutkować nie tylko chorobami układu krążenia, ale również w znaczący sposób wpłynąć na rozwój schorzeń urologiczno-ginekologicznych. Dużym problemem okazała się również kwestia nietrzymania moczu. W Poznaniu 67% osób kwalifikowało się do konsultacji z urologiem. Dzięki broszurze udostępnianej każdemu pacjentowi mieszkańcy mogli dowiedzieć się, jakie nawyki mogą wprowadzić do swojego codziennego życia, aby zmniejszyć ryzyko choroby nietrzymania moczu, coraz częściej występującej w naszym społeczeństwie. Dane Narodowego Funduszu Zdrowia wskazują, że w Polsce w 2018 roku ponad 2 mln Polaków zmagało się z problemem nietrzymania moczu.
– Wnioski z badań przeprowadzonych w Poznaniu wskazują na to, że Polacy zaniedbali regularne wizyty u lekarza specjalisty i wykonywanie badań profilaktycznych. Dwóch na trzech badanych wymagało konsultacji z lekarzem, omawiającym na miejscu wyniki badań. Jako ginekolog chciałabym szczególnie podkreślić, jak ważne są regularne badania. O problemie nietrzymania moczu trzeba rozmawiać. Pamiętajmy, że jest to choroba, którą można leczyć – niezależnie od wieku i typu nietrzymania moczu. Taka akcja bezpłatnych badań profilaktycznych jest niezwykle potrzebna Polakom, zwłaszcza w czasie pandemii koronawirusa, kiedy dostęp do lekarza jest utrudniony – komentuje prof. dr hab. n. med. Ewa Barcz z Międzyleskiego Szpitala Specjalistycznego w Warszawie.
Kampania społeczna „Zentiva – Zmieniamy Przyzwyczajenia” wychodzi naprzeciw potrzebie edukacji
i diagnostyki polskiego społeczeństwa. W okresie od czerwca do września mobilny punkt diagnostyczny odwiedzi 23 miasta w Polsce. Każdy miesiąc poświęcony jest edukacji w czterech
obszarach profilaktyki zdrowotnej. W czerwcu realizowane były bezpłatne badania z zakresu kardiologii, lipiec jest miesiącem urologicznym, sierpień będzie poświęcony reumatologii, a wrzesień chorobie Alzheimera. Podczas każdej akcji pacjenci mogą skonsultować się z lekarzem specjalistą.
Mapę dokładnych terminów i przystanków mobilnego punktu diagnostycznego w kolejnych miastach można śledzić na stronie www.zmieniamyprzyzwyczajenia.pl.
O firmie Zentiva
Zentiva jest producentem wysokiej jakości leków w przystępnej cenie, które trafiają do pacjentów w Europie i poza nią. Firma zatrudnia 4,5 tys. pracowników i ma sieć zakładów produkcyjnych, w tym flagowe fabryki w Pradze, Bukareszcie i Ankleshwar. Zentiva pragnie być liderem markowych i generycznych leków w Europie, by w ten sposób lepiej zaspokajać codzienne potrzeby zdrowotne pacjentów.
Dążymy do tego, by opieka zdrowotna stała się prawem, a nie przywilejem. Ludzie szczególnie w dzisiejszych czasach potrzebują dostępu do dobrej jakości leków i opieki zdrowotnej w przystępnej cenie. Współpracujemy z lekarzami, farmaceutami, hurtowniami, organami regulacyjnymi i władzami, by wspólnie tworzyć najlepsze rozwiązania problemów życia codziennego.
Więcej informacji o firmie znajduje się na www.zentiva.pl i www.zentiva.com
13563